Picnic opent aanval op e-commerce AH en Jumbo

Picnic opent aanval op e-commerce AH en Jumbo

Albert Heijn en Jumbo krijgen er een concurrent bij om de strijd om e-commerce klant. De nieuwe online supermarkt Picnic opent vanaf september de aanval op de online omzet van supermarkten.


Picnic opent aanval op e-commerce AH en Jumbo

Boodschappen worden gratis bezorgd en de nieuwe dienst garandeert de laagste prijs. Picnic, dat de afgelopen jaar in het diepste geheim is opgezet, wordt momenteel getest in Amersfoort. In september gaat de operatie live in de teststad waarna Picnic  ‘stad voor stad’ gaat uitbreiden, meldde investeerder Michiel Muller, bekend van de tankstations Tango en Route Mobiel, vanmorgen op Radio 1.

Distributiecentrum

De nieuwe online supermarkt heeft een groot distributiecentrum in Nijkerk van waaruit producten worden geleverd aan hubs in de regio. De bezorging in Amersfoort gebeurt met behulp van elektrische busjes die speciaal voor Picnic zijn ontwikkeld, meldt Distrifood.nl.

Minder verspilling

Picnic zegt geen bezorgkosten te hoeven rekenen omdat het niet de kosten heeft van stenen winkels en voor minder verspilling zorgt. Alleen producten die besteld zijn, worden ingekocht. Klanten kunnen hun bestellingen via een app doorgeven, waarna deze op drie vaste momenten in de week, binnen aan half uur, worden thuisbezorgd.

Terug naar het nieuws overzicht